پاپ آپ تصویر (جدید)
توضیح مختصر
با بمباران شدن مصرف کننده ها توسط هزاران پیام بازرگانی و تبلیغات بازاریابی در طول روز آنها مجبور هستند در مورد خریدهای خود به سرعت تصمیم گیری کنند که معنایش این است که شما باید فروش خود را با همان سرعت به انجام برسانید. به این ترتیب تقریباَ هیچ زمانی در اختیار ندارید تا بتوانید پیشنهادی بهتر و سریعتر از یک پشنهاد ردنشدنی به مشتری هایتان ارائه دهید. با افزایش هوش خریداران و کمتر شدن زمان آنها متدها و شیوه های بازاریابی قدیمی در حال از دست دادن اثربخشی خود هستند . چیزی که امروز به آن نیاز داریم روشی جدید در انجام کسب و کار است – روشی که هم از نظر اجتماعی مزیت بیشتری داشته باشد و هم بسیار موثرتر باشد. این روش جدید چیزی نیست جز ژیشنهاد ردنشدنی. پیشنهاد ردنشدنی حلقه مفقوده بسیاری از کتاب های بازاریابی است.
همچنین این کمپانیها حواسشان جمع این موضوع است که ایدههای قدیمی را بازتولید و بازیافت نکنند. مثلا کالج اتون میگوید: “ما دائما در جستوجوی دانشجوهای جدید، متنوع و مختلف هستیم تا توانمندی و گوناگونی مجموعه را افزایش دهیم. برای این منظور سال پیش 21 درصد از دانشجوها را به مبلغ مجموعا 7 میلیارد پوند بورس تحصیلی کردیم. هدف ما این است که با پیدا کردن منابع مالی مختلف، کمتر بر شهریه دانشجو تکیه کنیم.”
یک مسئلهی مهمی که باید در نظر بگیرید این است که تعادلی بین همه این موارد ایجاد کنید. یعنی سعی کنید خودتان را در همه این حوزهها تقویت کنید نه اینکه در یکی بسیار قوی باشید و در یکی بسیار ضعیف. نباید آنقدر هسته مرکزی سنتی و بدون انعطافی داشته باشید که هیچ حرکت و پیشرفتی برایتان ممکن نباشد و در عین حال نباید آنقدر رادیکال و بیقانون باشید که از هم بپاشید. و وقتی همه چیز بر وفق مراد پیش نمیرود اول این را بدانید که این مسئله طبیعی است و در مرحله بعد به سراغ هسته مرکزی خود بروید. ببینید آیا این هسته پایداری سابق را دارد؟ آیا شما در جهت اهدافتان مثل سابق در حرکت هستید؟ به امید اینکه همهی کسبوکارها در ایران پیشرفت قابل توجهی داشته باشند. نه اینکه فقط خودمان پیشرفت کنیم!
دیدگاه ها
ارسال دیدگاه